2015. április 24., péntek

Húsvéti tojás

Kicsit megkésve ugyan, mert beadandóidőszak, meló meg ilyesmik, de íme egy kis apróság, amit még a locsolóimnak készítettem húsvét alkalmából. Tavaly "HIM-es tojást" csináltam, azaz ráfestettem a HIM logóját a tojásokra... ezt a minőséget ugyan nem sikerült megugrani, de talán ez a díszítés sem rossz.

Először is, a tojásokat kifújtam (csak legyen, aki megeszi a rántottát XD), kívül-belül kimostam és leszedtem róluk a zsírt és a sorozatszámot, vagy ha más forrásból származik, akkor a tyúkfekáliát és a sarat. Ehhez körömlakklemosót vagy más alkoholos folyadékot, például szájvizet lehet használni. 


Ezek után jön a festés rész, ami kicsit trükkös. Egyrészt gyorsan akartam végezni vele, tehát nem akartam befesteni az egyik oldalt, megvárni, míg megszárad, és csak azután a másikat, másrészt a sima tojásfestéknél erősebb festéket akartam, hogy ha esetleg megreped a héj, akkor is összetartsa.
Ezért egy szürkés akrilfestékre esett a választásom. A tojások lyukain át, amiket a kifújásnál fúrtam, átvezettem egy drótot, és ezekkel akasztottam fel őket, hogy minden oldalról hozzájuk férjek, de ne maszatoljanak össze semmit.


Száradás után bevontam őket csipkével. Ez úgy a legegyszerűbb, ha csipkéből egy kicsi, szűk, zokniszerű zsákot varrunk, ebbe beletesszük a tojást, aztán összevarrjuk a tetejét.

És a kész tojások:


A négy kis tojás a koponyás felespoharamban.


by:A

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése