2014. július 29., kedd

Koporsó alakú táska

Ehhez a ruhámhoz akartam varrni egy hozzáillő táskát, amibe azért beleférne egy váltáscipő, de elég kicsi (hallom is a hangos sóhajt a háttérben, és ahogy a párom alig hallhatóan suttogja: "Női táska...!")

Szóval összeszedtem az anyagot, ami megmaradt a ruha után, meg egyéb kicsi, díszítésnek használható anyagmaradékokat. Ez kb 50 cm-t jelent a fekete anyagból, és egy 50X30 cm-es darabot a csíkosból. A csipkéből csak korlátozott mennyiség állt rendelkezésre (egyik barátnőm kinyúlt leggingsének az egyik szára volt egyébként), de abból nem is kell sok. Felhasználtam még egy kék szaténmasnit és egy pentagrammás medált, valamint kartont.

A karton a merevítés lesz, de mint tudjuk, a papír könnyen ázik, úgyhogy ha víztűrő táskát akarunk, ne kartont használjunk, hanem műanyag füzetalátétet (200 ft a papírboltban).


Következő kérdés az volt, hogy milyen alakú és fazonú legyen a táska. Ebben két dolog inspirált: A Restyle-os csíkos táska, és egy barátnőm koporsó alakú táskája. Persze, hogy a minőség ezeket megközelítse, még sokat kell gyakorolnom, de legalább a szándék...

Szóval kivágtam a kartonból a koporsóalakot (ha jót akartok, ti műanyag füzetalátétet használjatok), majd a fekete anyagból kivágtam háromszor, és a csíkos anyagból egyszer.


A három fekete koporsóformából kettőt színével befelé összevarrtam, kis helyet hagyva a kifordításhoz.


Kifordítottam, aztán beletuszkoltam a kartont (műanyag füzetalátét!!!), majd kézzel bevarrtam a lyukat - ez lesz a táska hátoldala.


Fogtam a csíkos anyagdarabot, és elgondolkoztam rajta, milyen díszítést is akarok, mert ezen a ponton még nem voltam benne biztos. Addig forgattam és rakosgattam a csipkét, meg a medált és a szalagot, amíg kijött valami, ami tetszett: 


Amikor biztos voltam benne, hogy így lesz, először a csipkén igazítottam egy kicsit, megvágtam, hogy minél kevesebb kilógó anyagdarab maradjon, aztán a közepén átfutó részt behajtottam, és hozzávarrtam a csíkos anyaghoz. Fogtam a csíkos anyagot, ezúttal a csipkével együtt, és színével befelé összevarrtam a fekete anyagdarabbal.
Így feküdtek egymáson az anyagok az összevarrás előtt:


Mint mindig, hagytam helyet a kifordításhoz, aztán a kifordított darabba beledugtam a karton merevítést, ez lesz a táska eleje.


Teaszünet.


Most jön a táska oldala. Ennek a szélessége határozza majd meg a táska űrtartalmát - én egy tíz centiméter széles anyagdarabot használtam. kézzel varrtam fel, mert géppel elég nehéz hozzáférni a helyhez, ahova illeszteni kell, de ha a merevítők behelyezése előtt csináljuk ezt a lépést, akkor nem lehetetlen.


Először csak az egyik oldalhoz varrtam oda a szalagot, végül amikor a másikat is hozzáillesztettem, a táska tetejébe varrtam egy cipzárt.


Végül az elejére varrtam a masnit és a medált.

A táska füle vagy akasztója opcionális, és a masni anyagából csinálta neki fület. Vigyázzatok azonban, minél vékonyabb anyagot használtok fülnek, annál kényelmetlenebb lesz a viselése.


by: A

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése