2014. december 14., vasárnap

30 napos zenei kihívás - 11. nap: Egy dal a kedvenc bandádtól

Tudjátok, én nagyon szentimentális vagyok, sok mindent, talán az egészségesnél picit több dolgot is érzelmi szinten ítélek meg - de az, hogy a QUEEN az össze földön létezett zenei formációnál jobb, ahhoz nem fér kétség!

1970 óta aktívak a mai napig, igaz, 1991 óta énekes nélkül. Freddie Mercury ugyanis, ahogy a zenekar hivatalos közleményében áll, "átmenetileg" nem tud színpadra állni, de attól még ő az énekesük, és ő is marad mindörökre. Freddie a halála után nem csak rekordmennyiségű lemezt adott el, lépett fel többször digitálisan, de az internet egyik, ha nem egyenesen a legelterjedtebb mémévé vált.

15 stúdióalbumot hoztak össze, misztikus szövegeiken azóta is csak vakarják a fejüket az irodalmárok és a kritikusok egyaránt, hatásuk a glam rockra és a progresszív rockra tagadhatatlan és lépten nyomon tetten érhető.

(Arról már nem is beszélve, hogy az egyik kedvenc albumom zenéjét is ők inspirálták, és a gitárosuk, Brian May még játszott is rajta, de erről majd a "dal, amit szeretek, de letagadom" részben.)

Egész kis koromban megfogott a zenéjük, nem vicc, az ő Greatist Hots albumuk volt az első zene, amit életemben hallgattam a kisbaba-altatók után. Aztán amikor rájöttem, hogy a pincében megvan az összes albumuk kazettán(!), addig akaratoskodtam, amíg kaptam egy kiszuperált walkmant. No, azért annyira én sem vagyok öreg, hogy a walkman az én gyerekkorom terméke lett volna - minden, hordozható CD-lejátszóval felszerelt kis görcs kiröhögte a walkmanemet, én meg őket röhögtem ki, mert fogalmuk sem volt róla, hogy mi az a Queen.

Sose tudják meg, mit vesztettek.

Queen - Liar


Bónuszszám:

Queen - Bohemian Rhapsody



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése