2014. szeptember 15., hétfő

A Duna fekete gyöngye

Mothmouth blogján, a Through the Looking Glass-on találtam a következő írást.
Ez a "fekete köpenybe burkolózó eszkapista" hölgy, ahogy meghatározza magát, a ruháin és a gondolatain kívül az utazásairól is gazdagon beszámol, és idén nyáron történetesen Budapesten járt.
A csodálatos képeken kívül, amik tényleg az Álmatlan Város egy ismeretlen, és igen sötét arcát mutatják, a hölgy kommentárja is említésre méltó. Szerintem mindig tanulságos egy külföldi szemével látni a megszokott helyeinket, főleg akkor, ha ez a külföldi "mindent sötét lencséjű szemüvegen át néz - szív alakún, de sötét lencséjűn át".
Én évek óta itt tanulok, és hétről hétre fent töltök egy-két éjszakát, és mindig is szívből gyűlöltem a várost. Úgy gondoltam, hogy ha Székesfehérvár, a szülővárosom egy gyönyörű, romolhatatlan szent, akkor Budapest egy oszlófélben lévő utcalány. De azt hiszem, ideje átértékelnem a vele való kapcsolatomat.

Álljon itt néhány lefordított gondolat arról a városról, amiről a külföldiek fele azt hiszi, hogy tele van vámpírokkal (a másik fele pedig fesztiválfővárosnak tartja, de mi azzal a féllel mi most nem foglalkozunk).

"...Budapest ugyan olyannak tűnt. A csöpögő hanyatlás és az alvajárás érzése nem tágított, és pár nap alatt engem is elkapott. Még mindig nem vagyok benne biztos, hogy sikerült kihevernem."

"Fekete macskák állnak lesben az utcákon, az elmúlt dicsőség és a lassú romlás, vörösbor és bársonypárnák, fehér csipkefüggönyök, hámló festék és Béla szúrós tekintete. Gyönyörű házak sora nyúlik, ameddig a szem ellát, a homlokzatukon golyóütötte lyukak emlékeztetnek, hogy a történelem mindig közel van. Sose tudhatod, hogy mit hoznak eléd az utcák. Legyen az egy természetellenesen nagy pók a Budát Pesttel összekötő hidakon,. vagy akár egy koporsó a járdán!"

"Hajnali egykor piknikeztünk a Budai Vár parkjában, amikor sehol egy lélek, csak a denevérek köröznek fölöttünk. Fürödtem a gyertyafényben, amikor a Szent István bazilika végtelen lépcsőit másztuk, mert a villany nem működött."

Még egyszer, nézzétek meg a képeket!

Ezek után meg ne halljam, hogy Budapest "nem elég inspiráló"! (<-- ez az intelem nagyrészt magamnak szól)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése