2015. március 13., péntek

Liebster Award Meme

A Liebster Award "díj" egy német eredetű lánclevél-, kihívás- vagy meme-féleség, aminek az a célja, hogy népszerűsítse egymás között a fiatal, 200-nál kevesebb követővel rendelkező blogokat. A szabályok szerint a kihívottnak írnia kell magáról tíz tényt, meg kell válaszolnia a kihívó tíz kérdését, fel kell tennie tíz kérdést, aztán kihívni tíz, 200 alatti követővel rendelkező blogot.
Én Wikkától kaptam meghívást, amit ezúton köszönök :3



Ide illene írni valami olyasmit, hogy mennyire soha nem küldöm tovább a láncleveleket, de csak ezt, csak most, csak nektek megteszem...

1, Legyen ez az első tény, hogy SZOKTAM válaszolni a lánclevelekre, ha látom, hogy az illető vevő rá, és tovább is küldöm olyanoknak, akik szeretik az ilyesmit. Tizenegynehány éves koromból a mai napig megvan egy csomó, akkor még kézzel írt lánclevél, és most, hogy a kishúgom is tizenegynehány éves, neki el szoktam őket küldeni, és válaszolok is neki. Ha nem számítjuk, hogy pozitív érzés levelet kapni, még ha kicsit értelmetlent is, hálózatelméleti és szociológiai szempontból is jó kis kísérlet kerekedhet a lánclevelezésből.

2, Szeretem a tudományos megközelítést minden témában, és ezért néha a spirituálisabb ismerőseim nagyon furcsán tudnak rám nézni. Nemrég például mély eszmecserét folytattam egy bionikusmérnök-hallgatóval arról, hogy milyen egyenlettel lehet leírni egy vámpírkolónia populációjának változását, és egyrészt megállapítottuk, hogy a parazitikus egyenlet áll a legközelebb a valósághoz, másrészt, hogy az étkezési szokásaik miatt nagyon gyorsan kipusztítanák a gazdaállatot, azaz az embert, és éhen halnának - vagyis tudományosan bizonyítottuk, hogy vámpírok nem léteznek. Yeah I'm fun at parties.

3, Szkeptikus vagyok és élvezem. Nem hiszek a szellemekben, a szeánszokban, az angyalokban, a bioenergetikában, a kézrátételben, a homeopátiában, a természetgyógyászatban, a telejósdában vagy a chemtrailben, viszont nagyon jól el tudok szórakozni azokon, akik hisznek benne. Igen, ez valószínűleg nagyon gonosz dolog részemről, és teljes joggal neveznek emiatt trollnak, de amikor akár online, akár IRL összetalálkozom egy elvakult hívővel, én bájos mosollyal végighallgatom, aztán napokig ezen röhögök.
(No persze kivéve akkor, amikor a chemtrail-hívők belelézereznek a pilóták szemébe, vagy két faluval odébb valaki fénnyel eteti a kisbabáját, azok nem viccesek.)

4, Ennek ellenére érdeklődöm a "mágia" iránt, van egy csomó "mágiatörténet" könyvem, de szigorúan néprajzi alapon. Úgy tekintek rá, mint a modern ember folklórjára, és ebben a megvilágításban nagyon érdekesnek hat, megkockáztatom, hogy érdekesebbnek, mint "elölről", hiszen felvet egy csomó kérdést. Például belegondoltatok már, hogy miért van az, hogy az emberek egy nagy része nem mer az internetről rendelni, mert fél, hogy átverik, de közben milliókat fizetnek kézrátétellel gyógyítóknak, képzés nélküli táplálkozási tanácsadóknak és előzőélet-hipnotizőröknek? Megannyi rejtély!

5, Oda vagyok a gyarló testi örömökért. Szeretek enni, szeretem különleges ételeket, a szarvashúst, a lazacot, az egzotikus konyhákat, különleges zöldségeket, egyedi fűszereket, a tofut (emiatt a vega kajákat is imádom, nagyon izgalmasak és változatosak tudnak lenni), a sajtot minden mennyiségben (tervezem is, hogy kitanulom a sajtkészítést). Szeretem az italt, főleg a jó minőségű száraz fehérbort (hal mellé), a pálinkát (főleg a nem szokványos gyümölcsből, például madárberkenyéből vagy szőlőből - nem törkölyből, hanem az egész szőlőből - készült, friss ágyast) és a tejszínes koktélokat (csajos estékhez), de a szűretlen sörök is nagyon izgalmasak tudnak lenni (tervezek venni egy sörfőző készüléket). Félig-meddig mondhatjuk, hogy dohányzom, mondjuk többnyire csak vizsgaidőszakban, de az utóbbi időben ebben is a jó minőségű, különleges dohányokat keresem. Szeretek szaunákba, fürdőkbe vagy wellness-be járni, mert jó érzés, hogy egész nap csak pihenek, a pozitív élettani hatások másodlagosak. És egy picit sem érdekel, hogy ezek közül melyik egészséges és melyik nem, a lényeg, hogy boldog vagyok.

6, Az, ahol most járok az életben, egy sor meggondolatlan döntés következménye. És ez elég ijesztő. Annak idején automatikusan felvettek volna a körzetes általános iskolába, de a jelentkezés utolsó pillanatában felvetettem, hogy nem járhatnék-e ugyan oda, ahova az óvodai legjobb barátom. Megengedték, így kerültem angolos suliba, pedig óvodában németül tanítottak. Innen műszaki középiskolába akartam menni, mert mérnök akartam lenni, de utolsó pillanatban kitaláltam, hogy jelöljünk meg első helyen egy elitgimit, úgyse fognak felvenni. Hát de. Itt aztán emelt óraszámban tanultam a matekot és a fizikát, hogy mérnök legyek, aztán amikor be kellett adni az egyetemi felvételit, valami számomra is felfoghatatlan indokkal a magyar szakot jelöltem meg, és felvettek. És visszagondolva majdnem minden fontos döntésnél ez történt! Például a szakdolgozatomnál...
Ó igen, a szakdolgozat. Eredetileg a gótikus irodalom változásáról és az újgótikus regényekről akartam írni, de aztán utolsó pillanatban összetalálkoztam egy barátnőmmel, aki kriminálpszichológiát tanul, és arról kezdtünk beszélgetni, hogy mi minden tudományág kell a kriminalisztikához. Innen jutottunk el az IGAZSÁGÜGYI NYELVÉSZET témájáig, és másnap, próba szerencse alapon írtam egy e-mailt, hogy nem lehetne-e inkább ez a szakdolgozatom témája. Naná hogy elfogadták. Szóval... CSI:bölcsészkar!

7, Patrióta vagyok. Szerintem a hazaszeretet nem politikai dolog, és nem a szélsőségesek privilégiuma. Az, hogy szereted az országodat, nem azt jelenti, hogy bármelyik másik országot utálni kell, nem azt jelenti, hogy a nyilvánvaló hibái ellenére is tökéletesnek tartod, nem azt jelenti, hogy többszáz éves csaták kimenetelén kell keseregned, vagy évente párszor kokárdát kell venned, vagy részegen szidnod kell az osztrákokat, a kormányt, az Akadémiát, a finnugristákat, és bárkit, aki "kevésbé magyar" (trúság-szindróma rémlik még?).
A hazaszeretet inkább az, hogy büszke vagy a gyökereidre, a hagyományaidra, elhiszed, hogy ez egy szép hely, de lehetne még szebb, elhiszed, hogy tudna jobbat, és dolgozol a jobbá tételén.
A hazaszeretet az, amit akkor érzel, amikor külföldön vagy egy nemzetközi weboldalon összeakadsz egy másik magyarral; például amikor a Gothic Culture Facebook oldalán sztorizgatni kezdünk a magyar kísértetkastélyokról, vagy amikor látod, hogy a horrorfilmekben a vámpírok magyar akcentussal beszélnek.
Ezt az érzést élem ki a Helyek és legendák rovatban, valamint a legújabb projektemben, ami egy népi motívumos fűző lesz.

8, Történeteket írok. A deviantArt profilomon a legtöbb rövid novellám megtalálható. A Viola Versus című blogregény csak itt van fent, mert metafikciós szempontból fontos, hogy blog formátumban legyen. Ez egy beteg lány naplója, akit félrekezelnek, és emiatt sok furcsa dolgot hallucinál, például azt, hogy tud parancsolni a villámoknak. Illetve van egy készülő regényem, ami négy vámpírvadászról szól, akik egy idő után rájönnek, hogy nem is léteznek vámpírok.

9, Matematikát tanítok. Igen, a bölcsészkari kalandjaim után itt ki szokott kerekedni az emberek szeme, de jó vagyok matekból, egy darabig matek szakra is jártam, és eddig mindegyik tanítványomnál nagy eredményeket értem el. A legszebb az egészben az, hogy ismertségek útján találok tanítványokat, és így az összes tanítványom alternatív stílusú figura. A legelső egy igazi tarajos punk volt (aki, ha nem volt kedve tanulni, elkezdte csörgetni az intim piercingjeit - az aztán a pedagógiai kihívás!), és most is van egy punkom, egy babybatem és egy viktoriánus gothom.

10, Fizikailag rosszul tűröm a stresszt. Ha stressz ér, akkor nem tudok enni, és kihányok bármit, amit mégis megpróbálok, elvékonyodnak és elgyengülnek a körmeim, és másnapra letörnek, és a hajam is néhány napon belül hullani kezd. Gyakorlatilag elhervadok. Ez elég érdekes helyzeteket tud produkálni, például nincs értelme körmöt festeni vizsgák előtt, mert másnapra úgyis mindet elvesztem, és volt olyan vizsgaidőszak, amit feleannyi hajjal fejeztem be, mint amennyivel kezdtem.
A különös az egészben az, hogy egyáltalán nem érzem, hogy lelkileg is megviselne a dolog, sőt, még élvezni is szoktam az izgalmakat...


Wikka kérdései:

1. Mi volt az eddigi legnagyobb őrültséged, amit elkövettél?

Felvételiztem az ELTE-re. És fel is vettek. És ez nem olyan jó buli, mint amilyennek hangzik.

2. Van Bakancslistád? Ha igen, mik szerepelnek rajta?

Nem szoktam ennyire előre gondolkozni, mindig csak a következő tíz-tizenöt célt találom ki. Nem hiszem, hogy már most tudom, miket szeretnék egész életemben csinálni. De a közeli tervek között van egy hévízi, egy firenzei és egy erdélyi út, valamint egy sajtkészítő tanfolyam, sörfőző tanfolyam, jogsi, és német nyelvvizsga.

3. Mi a véleményed a körforgásról?

A test minden pontja egy körpályán mozog egy, a testhez rögzített egyenes körül.

Viccet félretéve, spirituális értelemben nem hiszek benne, mert nincs rá semmilyen bizonyíték. Persze érthető, hogy nem könnyű elfogadni, hogy egyszer csak vége ennek az egésznek, és nincs tovább, és ezért muszáj elméleteket gyártani.

Nekem viszont elég a biológiai körforgás. A testem a halál után elbomlik, és az ásványi anyagaival a környező növényeket fogja táplálni. A génjeim pedig tovább élnek minden leszármazottamban, az unokámnak olyan szeme lesz, mint nekem, a dédunokám az orromat fogja örökölni, a szépunokám pedig a felemás melleimet. Nem sokkal csodálatosabb ez, mint bizonyíthatatlan lélekről fantáziálni?

4. Film vagy könyv?

Általában film, mert nem vagyok hajlandó napokat szánni a szórakozásra. A könyvet csak akkor részesítem előnyben, ha nagyon jó és mély történetről van szó, vagy valami filozofikus vagy szépművészeti alkotásról, amit tényleg szeretnék átélni, nem csak átfutni. Mondjuk ez utóbbiakat általában nem is filmesítik meg.

5. 5 dolog, amit szeretsz magadban!

A humorom, a magabiztosságom, a felemás melleim, az írói vénám és a rábeszélőkém.

6. 5 dolog,amit szeretsz a világban!

Az összes olasz város; a rothadó illat, amit a föld áraszt közvetlenül a februári olvadás után; őszi szél; buta emberek, akiken a kellemesen növekvő mizantrópia érzésével lehet szórakozni; a barátom, akitől érdekesebb lesz a világ.

7. Milyen jó dolog történt ma veled?

Lazacot eszek ebédre, délután moziba megyünk, este pedig White russiant fogok inni.

8. Ép testben, ép lélek? Igaznak véled az állítást?

Nem, és az eredeti kiötlője, Juvenalis sem vélte igaznak. Ez a mondat kontextusában egészen mást jelent, egy szatirikus kirohanás volt azok ellen az atléták ellen, akikért rajongott a római közvélemény, de közben műveletlenek voltak, mint az ugar. Itt egy jó kis link a történetéről.

9. Van példaképed? Ha igen és publikus ki az?

Több olyan ember is volt, akire fiatalabb koromban felnéztem, de mostanra rájöttem, hogy csak onnan lentről tűntek nagynak, és mivel nem voltak hajlandóak fejlődni, gyorsan túlnőttem rajtuk.
Volt például egy férfi, akivel egy környéken laktunk, és láttam, hogy minden reggel hosszú lófarokkal, Mansonos pulcsiban, bőrkabátban és aktatáskával ment munkába, és nagyon inspirált, hogy felnőtt létére is így ragaszkodik a kinézetéhez. Aztán pár hónapja összetalálkoztunk egy koncerten, és gondoltam, itt az alkalom bemutatkozni, és megköszönni, hogy a jelenlétével bátorított kiskoromban. Ekkor elmondta, hogy OKJ-s informatikus, és azóta is ott a környékünkön, az anyjával él, és sem továbbtanulni, sem elköltözni, családot alapítani, vagy bárhogy fejlődni nem szándékozik a közeljövőben. Rögtön nem volt olyan inspiráló figura. 

10. Milyen szuperképességet szeretnél, amivel megmentheted a bolygónkat?

Hű, most menjünk bele az ökopolitikai nézeteimbe? Oké.
Szerintem a bolygó nem szorul megmentésre, ennél nagyobb szarból is kihúzta már magát. Többször előfordult, hogy kihalt a bioszféra kilencven százaléka, vagy ütközött egy-két kisbolygóval, és a Föld még mindig itt van! Ezzel ellentétben az ember egy nagyon sebezhető és rövidéletű faj, aki már a legkisebb környezetváltozással sem tudna mit kezdeni. Ezért "féltjük" annyira a "Földet", mert igazából a saját pusztulásunktól félünk, pontosabban a környezet, a Föld bosszújától azért, amit teszünk vele.
De szuperképességnek olyan időjárásmanipulációt szeretnék, mint Ciklonnak a X-menből, mert a beteg lány a regényemben ilyet hallucinál magának, és annyira élveztem írni. Meg akkor én lehetnék a Föld bosszúja.


Az én kérdéseim:

1, Előfordult, hogy valaki másnak adtad ki magad az interneten?
2, Csalódtál már valaha úgy igazán?
3, Jártál valaha pszichológusnál?
4, Csináltál már olyasmit, ami nem törvényes?
5, Szeretnél gyereket? És ha igen, mikor?
6, Milyen az az élet, amit biztosan nem szeretnél magadnak?
7, Mióta blogolsz, és miért kezdtél blogolni?
8, Vannak olyan elveid, amiket semmiért nem adnál fel?
9, Milyen gyakran hazudsz, és miért?
10, Milyen eredményedre vagy a legbüszkébb?

Szóval most jön az a rész, hogy válasszak ki tíz blogot. Kössz. Akiket olvasok, már mind megkapták mástól, sőt, nagy részük még arra sem válaszolt, úgyhogy itt az ajánlatom:

TÉGED választalak. Téged, aki most ezt olvasod, akár megkaptad már a taget, akár nem, kérlek, vedd úgy, hogy kihívtalak. EN GARDE!

Ha elfogadod a kihívásomat, kérlek linkeld a posztodat, én pedig majd beszúrom ide.

by: A

1 megjegyzés: