2014. július 28., hétfő

30 napos goth kihívás - 7. nap

Day 7 – Ten of your favourite goth bands
7. nap - Tíz kedvenc goth bandád

eredeti közzététel: 2014.07.28.
frissítve: 2015. 03.30.
Mivel az eredeti kitöltés óta elég sok dolgot felfedeztem, úgy döntöttem, ezt a szekciót frissítem.
Lássuk.

Voltaire. Imádom, és ez semmit nem változott.


Queen. Hetedikben, amikor megismerkedtünk, Laura megkérdezte, hogy állok a rockzenével, mire rávágtam, hogy nem szeretem, mert azt sem tudtam, mi az. Erre elvette a discmanemet, megnézte, mi van benne - a Queen gratest hits albuma volt. Visszaadta, és azóta is röhög rajta, hogy nem esett le, hogy a Queen az nem csak hogy igenis rock, de az egyik legnagyobb rock. És a korai albumok elég sötétek.


Razin' hell válogatásalbum összes előadója. Gótikus countryzene és gothabilly. Érted?! GÓTIKUS COUNTRY! Ghoultown, Coffinshakers, Johnny Dark, Big John Bates, Pussyliquor! Vérszívó cowboyok, zombi tehenészlányok, ezüstgolyóval felszerelt serifek, és az éjszakában vonyító prérifarkasok - a gótikus kastélyok és európai grófok után üdítő a változatosság.


David J. Tudjátok, a pasas, aki megalapította a Bauhaust, aztán a Love and Rocketet, aztán kivált, és elkezdett gótikus jazzt játszani. Ő adta a Bauhaus nagyvisszatérő, 2008-as lemezének a fő témáit és hangulatát is.


Katzenjammer. Hát ők valami egészen különleges, dark cabaret zenét játszó formáció, különös hangzásvilággal, hátborzongató témákkal, ennek ellenére furcsán vidám dallamokkal.


Hans Zimmer. Nem fejtem ki, googlizz rá.
(Fogadjunk, nem sejtetted, hogy a Hannibal zenéjét is ő csinálta!)


Paddy and the Rats. Különös, hogy a legtöbb magyar együttest, akár rock, akár goth, akár metál, akár angolul énekel, akár magyarul, primitívnek találom. Sajnálom, nagyon hazafiatlan ízlésem van... de ők! Na ők aztán ők!


Jill Tracy. Amit ő játszik, azt szokták 'dark noir'-nak aposztrofálni, ami sötét feketeséget jelent... A dalai a film noir hangulatát idézik meg, csak még egy kicsit sötétebb, betegebb verzióban. Csendesek, nyugodtak, kifinomultak, és tökéletesen halálosak. Hozzá hasonlóak még Harlequinn Jones (Gutter tango) és Amoree Lovell (Alphabet Serial song).


The Cramps. Psychobilly stílusban játszó banda, a hatvanas évek horrorját és a rockabilly zenét keverik, a végeredmény pedig... fura. Nincs jobb szó - fura.


Apocalyptica. Metallica csellón? Hogy nem lehet ezt szeretni? (A többi albumát is szeretem persze, de a Playing Metallica a kedvencem). És ha már itt tartunk, 2CHELLOS.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése